Kolekcionarska Sekcija - Dejan Blanuša

10/25/2014

Dejan Blanuša

Dragi čitaoci, otvaramo novo poglavlje na blogu. Kao što je svima koji blog prate i čitaju poznato, ja se bavim kolekcionarstvom modela automobila u razmeri 1:18. Odlučio sam da pažnju i fokus na taj aspekat mog života proširim i sa vama podelim priče mojih dragih kolega, kolekcionara. Ovom prvom prilikom vam predstavljam Dejana Blanušu, jednog od starosedelaca naše male komune, vrlo aktivnog i iskusnog znalca. Od njega smo svi mnogo naučili i gledamo na njega kao jednog od kamena temeljaca kolekcionarstva na ovim prostorima. Mi se međusobno šalimo da Deki pati od konjunktivitisa jer je njegova prva i najbitnija strast – Ferrari! Uživajte!

Dejan Blanuša

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Zovem se Dejan Blanuša. Iz Bačke Palanke sam, imam 33 godine (u je… kad pre?!?! :)), završio sam Saobraćajni fakultet u Novom Sadu (na FTN-u), a trenutno sam zaposlen u par auto škola kao licencirani predavač teorijske obuke.

Dejan Blanuša

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Što bi se reklo: “Od malih nogu…”. Oduvek sam voleo automobile, i mislim da mi je prva reč bila auto. Kao klinac sam imao mnogo Hot Wheels, Majorette, Matchbox i ostalih, uglavnom 1/6x modela. Većinu sam, nažalost polupao (šta zna dete :)), a ostatak je završio ko zna gde. 

Dejan Blanuša
Dejan Blanuša

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

To je neka razmera gde sam se “našao”, i u kom pravcu sam video dalji razvoj svoje kolekcije. Pre nego što sam se odlučio za samo ovu razmeru, svaštario sam, kao i većina. Međutim, ova razmera mi pruža neki zadovoljavajući nivo detalja (naravno, zavisi od proizvođača) i, sveukupno gledano, linije modela mi nekako bolje dolaze do izražaja u odnosu na ostale razmere (ne računam 1/12, 1/8 i sl.), a i na polici mnogo dobro izgledaju. :)

Dejan Blanuša

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Mislim da je to bilo negde oko ’95, sami početak srednje skole. Išao sam sa drugarom iz škole do njegovog prijatelja (kasnije i mog), da preuzme neki svoj model, a kada ga je preuzeo, poklonio mi ga je. Bio je to Bburagov crveni Jaguar E Type kupe. Nažalost, odavno ga više nemam.

Dejan Blanuša

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Poslednji nabavljeni model je Ferrari F355 Berlinetta proizvođača Hot Wheels Elite. Odavno sam ga želeo, i to baš u žutoj boji, u kojoj je i nabavljen. Jedna od meni najlepših linija Pininfarine. 

Dejan Blanuša
Dejan Blanuša

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Prvo da je 1/18, drugo da je Ferrari, treće - cena, četvrto da ga nemam (ili da imam manje kvalitetnu izvedbu) i peto da ima meni zadovoljavajući kvalitet (ukoliko već mogu da biram). :)

Dejan Blanuša
Dejan Blanuša
Dejan Blanuša

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

Ferrari! Ipak, ne mogu da kažem da sam mu “veran”, pošto nisam totalni Ferrarista, volim da vidim lep i neobičan automobil bilo kojeg proizvođača. Ali, ako striktno gledamo po modelima u kolekciji, onda definitivno Ferrari (uz par izuzetaka).

Dejan Blanuša

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Da odgovaram na ovo pitanje pre nekih desetak godina, bez velikog razmišljanja, rekao bih Ferrari. Međutim, kada si stariji, valjda proradi onaj ekonomični moment, nešto u fazonu “daj spusti se na zemlju!”. E, onda počneš da razmišljaš o nečemu što je realno i izvodljivo. Trenutno nemam automobil, a želja mi je da nabavim, verovali ili ne, Peugeot 206. :) Ako bih gledao neke automobile koji su, koliko-toliko prihvatljivi, a meni se baš dopadaju, onda bi to bili Porsche 924/944 ili Mercedes W123 ili W124 kupe.

Dejan Blanuša

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Ako bih proizvođača posmatrao samo po kvalitetu i po modelima koji su mom interesovanju bliski, rekao bih CMC. Ako ih posmatram kroz odnos cena/kvalitet, rekao bih Hot Wheels Elite. Nažalost, krajem ove godine, Hot Wheels gubi Ferrari licencu, ali se nadam da će novi vlasnici licence napraviti vrlo dobar model u nivou cena Hot Wheels Elite modela.

Dejan Blanuša

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Nisam od onih koji se teško rastaju od modela i kojima su svi podjednako dragi. U trenutnoj postavci kolekcije, izdvojio bih Ferrari 375 Plus sa trke Carrera Panamericana proizvođača BBR.

Dejan Blanuša

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

CMC Ferrari 250 Testa Rossa.

Dejan Blanuša

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Opet ja i Ferrari. :) Ferrari 400/412i.

Dejan Blanuša

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

U poslednjih par godina se stanje značajno popravilo. Ima nekoliko berzi modela i druženja kolekcionara mesečno, za one koje posećujem i na kojima sam bio, mogu reći samo reči hvale, i u pogledu organizacije i u pogledu prostora. Na ponudu ne možemo mnogo uticati, ali verujem da će i ona biti vremenom bolja. Takođe, postoji mnoštvo foruma i Facebook grupa gde se svakodnevno družimo, što je odlično! 

Dejan Blanuša

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

I ovaj mi je previše. :) Šalim se… Nemam, mada pratim računarsku industriju i pomalo se bavim računarima.

Dejan Blanuša

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Strpljenje, strpljenje i strpljenje. Gledajte na što više mesta, i ne kupujte impulsivno (iako se nekada mora :)). Sve će vremenom leći na svoje mesto. Uživajte u modelima, zato ste ih i kupili. 

Dejan Blanuša

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Iskreno, pojma nemam. Kraja ima sigurno, ako ne kolekcije, onda nas. :) Nisam nešto preterano vezan za modele u smislu da mi se teško od njih odvojiti. Neki mi jesu draži, a neki manje, ali bitno mi je da trenutno uživam u njima, a to trenutno traje već preko dvadeset godina… :)

Sve fotografije su vlasništvo Dejana Blanuše. 

You Might Also Like

0 comments