Hot Hatch Ili Ne?

12/22/2014

Audi A1 quattro

Audi je 2010. konačno popustio i svetu predstavio A1. To je njihov mali gradski auto, i njihov povratak u taj segment, 32 godine pošto je model 50 ugašen bez naslednika. Meni se svideo na prvu loptu, bio mi je simpatičan, jer ima istu tu hladnoću koju u sebi nose njegova veća braća ali nekako nesvesno i dalje odaje utisak male, vragolaste, gradske jurilice. Nijedan mali automobil ne može da se otrgne od tog "imidža". Posh varijanta Poloa, Fabie i Ibize? Što da ne, ko ima para, neće mu biti loše. Meni lično je uvek bio interesantniji A2, ali to je neka druga priča. Ipak, znao sam da nekad u bližoj budućnosti mora da se desi i neka sportska varijanta A-jedinice. 

Audi A1 quattro
Audi A1 quattro

I dočekali smo je. Ali ne mislim na S1, sve je to lepo. Ja mislim na onaj quattro što su ga napravili u ekstremno ograničenom broju primeraka. 333 komada, svi isključivo u Glacier White boji, sa felnama u istoj, i sa kontrastno crnim krovom. Pod haubom je tradicionalni 1984 cc motor sa turbopunjačem i 256 konjskih snaga. Menjač ima šest stepeni prenosa, i manuelni je, hvala nebesima. To je sasvim dovoljno da ga potera do maksimalne brzine od 245 km/h i da do stotke ubrza za 5.7 sekundi. Hej, pa to je brže od nekih superautomobila u koje se mnogi na svetu kunu (a ovog mališu bi verovatno gledali samo sa podsmehom). 

Audi A1 quattro
Audi A1 quattro

Kao što samo ime kaže, A1 quattro je opremljen Audijevim čuvenim pogonom na sva četiri točka i zbog toga verovatno svi perfekcionisti i picajzle žele oko viljuškom da mi iskopaju jer sam u naslovu teksta upotrebio termin "hot hatch".  Polako, ljudi, idu praznici, opustite se, treba nekad malo misliti i izvan kutije. Nije sve tako crno. 

Audi A1 quattro
Audi A1 quattro
Audi A1 quattro

Nije jeftin, kao što bi hot hatch trebalo da bude. Vrlo je posh iznutra, sa mnoštvom plemenitih materijala i BOSE audio sistemom koji sadrži 14 zvučnika. Dakle, ni to ne ide uz jedan hot hatch. Pogon na sva četiri točka, BOGOHULJENJE, LJUDI, pa kako?! Lepo. Davno beše zadnji put kad me je neki mališan ovako oduševio, koliko god da košta i kako god da prkosi konvencionalnim načinima razmišljanja i uštogljenim stavovima. Vorsprung durch Tecnhik, ali na mala vrata. Samo bez nerviranja. 

Audi A1 quattro

You Might Also Like

0 comments