Kolekcionarska Sekcija - Marjan Dimeski

2/28/2015

Marjan Dimeski

Tragom svojevrsnog jugonostalgičara, iz Slovenije vas vodim na skroz suprotni kraj bivše "Juge". Skopje je jedan prelep grad, a iz priloženog vidimo da kolekcionarski duh ponosno i tamo obitava. Upoznajte se sa Marjanom!

Marjan Dimeski

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? 

Zdravo ja sam Marjan Dimeski iz Skopje, Makedonija. Imam 36 godina, oženjen i imam dvoje dece. Skupljam autiće u razmeru 1:18. Radim na benzinskoj stanici.

Marjan Dimeski

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Autići sam zavoleo kad sam bio dečak i nisam prestao nikad da ih volim. Počeo sam ozbiljno da skupljam automobile pre jednu godinu i mogu da se pohvalim da imam oko 50-60 modela i svi su u razmeru 1:18 :)

Marjan Dimeski

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Detalji su jako bitni, a kod 18'ce to se jako vidi i delovi i zato sam počeo da skupljam i malo ozbiljnije firme kao AUTOArt, Kyosho, Minichamps, Greenlight, Highway 61, Ertl, AutoWorld, Sunstar, Solido.

Marjan Dimeski

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model??!!... Stvarno se ne sećam koji mi je bio, ali sigurno je bio neki Bburago 1:18 jer u  to vreme, a i danas u Makedoniji ne može da se nađe ništa drugo osim Maisto i Bburago. Imam jedam model Dodge Viper koji je još kao nov :)

Marjan Dimeski

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Mnogo modela su mi pristigli baš sada oko Nove Godine, to su bili: Porsche modeli od AUTOart, dva Mercedesa 190 EVO2 DTM AUTOart, onda je došao BMW E30 M3 od Minichamps i treba da stignu još jedan BMW E90 DTM AUTOart  i BMW 1602 AUTOart.

Marjan Dimeski

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Detalji i boja su mi jako presudni, kao i vnatresni enterier, da bude sve skockano, isto kao kod pravi auto. :)

Marjan Dimeski

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

Honda i samo Honda. :)

Marjan Dimeski

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Vozio sam Honda Civic Type R 2002 godište. Jako dobar automobil, ali kad se žena porodila morao sam da je prodam jer nije bio više porodični auto, pa smo kupili Civic sedan EG9 VTI.

Marjan Dimeski

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Pa momentalno mi je favorit AUTOart.

Marjan Dimeski

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Stvarno nemam najdraži model, svi su mi na poseban način nekako dragi, svi imaju dušu i mesto tamo gde jesu. :)

Marjan Dimeski

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Pa ima puno njih koji još ih nemam,a voleo bih da gi imam... :) Na primer: Ford Sierra DTM  AUTOart, BMW 2002 Rallye AUTOart, BMW 2002 Turbo AUTOart ili Kyosho i još mnogo druge. :) Naravno radim na tome da ih što pre nabavim. :)

Marjan Dimeski

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Hoću da Otto počne da radi metalne automobiliće, pa da počnem da kupujem pravi modelčići, a ne plastične. Otto prave dosta dobre modele.

Marjan Dimeski

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Kod nas u Skoplju baš i nema ništa, ali zato ste vi susedi tu da se družimo, da razmenimo iskustva i utiske za neki modeli, a isto i kad je neki put presudno oko izbor modela. Svidža mi se družba sa vama i nadam se da u nekoj prilici u živo sresti i upoznati. :)

Marjan Dimeski

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Fokusiran samo na ovaj hobi.

Marjan Dimeski

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Samo da znaju, da kad počnu da skupljaju autiće, da tu nema kraja. Uvek će neki model faliti. :) Moj preporuka je da nikad ne odustaju od skupljanje autića. :)

Marjan Dimeski

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Skupljaću dok mogu i neću odustati, nadam se da će i moj sin u budućnost produžiti da skuplja i naravno da ću mu ja pomagati oko toga.

Sve fotografije su vlasništvo Marjana Dimeskog.

You Might Also Like

0 comments