Kolekcionarska Sekcija - Robert Silva Kovač

3/14/2015

Robert Silva Kovač

Posle izuzetnog puta, vraćamo se u lokalne krajeve. Predstavljam vam Roberta iz Pančeva, kolekcionara koji može da vas sve nauči da su skromnost i strpljenje jako bitne osobine u našem čudnom malom hobiju.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Robert Silva Kovač, imam 33 godine. Živim u Pančevu. Bavim se servisom i prodajom sportske opreme, samostalno studiram psihologiju, aktivno se bavim brdskim biciklizmom i skupljam autiće 1:18 i 1:6x.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Kao klinac sam voleo automobile i ostala prevozna sredstva, pa su mi ih redovno kupovali jer sam baš umeo da uživam u igri (simuliranju) upotrebe, vožnje i ostalih stvari vezanih za saobraćaj. Vremenom se nakupilo dosta toga. Prestao sam da se igram ali sam nastavio da ih kupujem i uživam u njima.   

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Razmera 18 puta manja od pravih automobila mi je interesantna zbog mogućnosti svih otvaranja, zbog mnoštva detalja, lepo se izlažu na policama i detalji su vidljivi i bez lupe. :)

Robert Silva Kovač

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model 1:18 bio mi je Dodge Viper RT/10 od Bburaga. Dobio sam ga za 12. rođendan od očuha.

Robert Silva Kovač

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Poslednji model, tj. 2 istovremeno su 2 Chevy Camara Z28 Convertible od firme Ertl (crveni i metalik zeleni). To je model koji sam mnogo voleo zbog dizajna konkretno prednje i zadnje svetlosne grupe I coupe caroserije američkih muscle car modela devedesetih.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Uzimam modele verodostojne pravim modelima, bilo kog proizvođača, dosta vodim računa o ceni, jer mi to nije jedini hobi i moram da budem racionalan pa kupujem kada mi se stvarno ukaže prilika da prođem povoljnije. Ponekad uzimam i modele sa manjim oštećenjima koje kasnije sam popravim. Ne uzimam ih zbog vrednosti već zbog estetskog doživljaja, tako da mi nije bitno da budu mint i u ambalaži.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

U 1:1 razmeri volim BMW i Volvo ali i dosta modela japanske proizvodnje. Nisam privržen jednom brendu. Skoro svaki brend ima bar jedan model koji mi je privukao pažnju nekad u toku života. 

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš? 

Trenutno vozim Ford Mondeo Mk1 karavan iz praktičnih razloga. Voleo bih da mogu da priuštim Volvo XC70 a sanjam o Tesli Model-S. 

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Kyosho i AUTOart svakako od više klase, a Maisto od niže.
 
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Uh to je baš teško odlučiti. Verovatno TVR Tuscan Speed Six od Sun Stara jer baš volim tu britansku egzotiku a na njega sam slučajno naleteo i povoljno ga platio pa mi je zbog toga još draži. :)

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš? 

Lotus Esprit od AUTOarta ili nekog drugog proizvođača.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18? 

Italdesign Lamborghini Cala Concept :)

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

S obzirom na sveobuhvatnu situaciju u zemlji mislim da ima dosta pasioniranih kolekcionara i da je scena u usponu uprkos svemu. Uvek može bolje ali sam trenutno zadovoljan u odnosu na okolnosti.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi? 

Pored sakupljanja autića bavim se tuningom brdskih bicikala i vožnjom istih, organizujem offroad i brdske biciklističke ture za decu i mlade.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama? 

Pa i nemam neki savet, jedino skromnost, strpljenje i ljubav kao i za sve ostalo u zivotu. Pošto vidim ovaj hobi kao neki vid kompenzacije nečega u životu, jer kao što rekoh studiram psihologiju baš ozbiljno i to ne zbog diplome nego zbog znanja te sam siguran da lako može da pređe u zavisnost ako se na vreme ne obrati pažnja. Ali je to to neka sasvim druga tema.

Robert Silva Kovač
Robert Silva Kovač

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Oduvek sam imao pauze i po nekoliko godina da ne kupim ni jedan model i ne razmišljam gde će to otići. Kad mogu proširim kolekciju, nešto kupim, nešto prodam, nešto dobijem, nešto poklonim. Opušteno i bez obaveza i planova, samo uživanje u trenutku. :)

Sve fotografije su vlasništvo Roberta Silve Kovača. 

You Might Also Like

0 comments